tisdag 7 juni 2011

Varit på rymdresa

I kväll har Freja och hennes fina goa klass haft "Rymdmusikal" för oss föräldrar i klassrummet. Den hette Rymdresan. De var så himla duktiga! :-)

De sjöng så fint, det var riktigt "profsigt". De har läst om rymden nu under hela våren och alltihop avslutades med denna musikal. De sjöng bla två Ted Gärdestad-låtar; Jag vill ha en egen måne, och Satellit.

Efteråt gick vi alla till Ådalen med fikakorg. Ååå, vad det är vackert i Ådalen nu på försommaren! Det är så det hugger till i hjärtat! :-) Smörblommor och hundkex blommade i den ännu skira grönskan.

Idag har jag åkt fram och tillbaka till Karlshamn för att träffa platsikkirurgen som gjorde min bröstrekonstruktionsoperation i höstas då jag "fick tillbaka" detbröst som jag "blev av med" när jag fick bröstcancer. Beöket tog fem min! Ja ja, det var ju nödvändigt att göra det i alla fall. ;-)

Avslutar med att sååååååå otroligt bra citat från Mia Skäringers bok Dyngkåt och hur helig som helst som jag läser just nu. Rekommenderas varmt! Hon skriver så många klokheter! Hon skriver bla detta om barn, att att ha barn:

De ska känna sig trygga i sig själva. Vi hör ihop, men vi sitter inte ihop. Stor skillnad. Viktig skillnad. Jag vill inte leva genom mina barn. Jag vill älska dem. Hjälpa dem att bli självständiga. Jag vill att de ska känna att de klarar sig. Och att jag inte kommer att dö när de en dag ska flytta hemifrån.



Riiiiiiktigt kloka ord!

Må väl! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar