lördag 18 juni 2011

Tisdag den 14 juni

Jag och mina arbetskamrater var hemma hos en jobbarkompis och åt Cityhallens goooooda olika plankor i hennes underbara trädgård i tisdags kväll. Vi hade även bjudit in våra timvikarier som ställer upp i vått och torrt. Vi hade alla beställt lite olika plankor, bla grillplanka och tapasbricka, och vi smakade hej vilt av varandra. Oj oj, såååå gott! Vi delade på en bag in box med Rosévin till.

Jag blev (snyyyyft!) avtackad med present då jag ju ska sluta där i aug... Alla mammamlediga kommer nu tillbaka så det finns verkligen ingen plats för mig. :-( Har varit där i nästan två år nu! Det kommer att kännas så konstigt att sluta... Jag kommer att sakna trevliga kollegor och underbara barn. Alltid vissa som gör speciella avtryck i ens hjärta...

Jag söker de jobb jag hittar men just nu är det väldigt lugnt på förskolefronten. Har evetuellt ett på G men tyvärr lite för lite procent för att det ska kännas helt ok...

Några tjänster har tillsatts på en nyöppnad förskola i Nättraby och det brukar skapa en kedjereaktion så jag hoppas snart det dyker upp jobb lite närmare här hemma. För de i Nättraby har jag inte sökt. Men allt är ju inom kommunen och jag jobbar hellre på privata förskolor. De har en positivare inställning till personer med annan utbildning än den gängse. Jag är ju 4-9 lärare OCH barnskötare! De privata förskolorna har bara varit positiva till min utbildning. De ser mer att man har en pedagogisk utbildning och att man har det pedagogiska "tänket".

Men jag hyser stort hopp - jag tror det kommer att ordna sig med jobb på ett eller annat sätt! ;-)

Tillbaka till festen. Jag fick en såååå fin ljuslykta för värmeljus och ett presentkort på inredningsbutiken Village. Passade verkligen mig och min inredningsstil. :-)

Till kaffet hade "chefen" bakat en supergod kladdkaka med en tesked chili i! Grymt god! Eftersmaken blev så häftig med den där chilin.

Jag var även och klippte mig på tisdag em. Jag sparar ju till långt hår. Jag hade långt hår fram till några månder innan jag fick bröstcancern. Oj oj, det tar tiiiid att få det att växa ut. :-( Men jag är så nöjd med min frisör, hon klipper så bra "utväxtfrisyrer". ;-) Hon menar på att det är ju ingen idé att spara spara som en dåre, så att allt hår har olika längd, det blir ju värsta "hockeyfrillan" då. ;-) Nej, vi "väntar ut" det uppe på skallen, det är det som behöver växa ut. Så jag har jättkort i nacken ännu.

Må väl!

3 kommentarer:

  1. Underbar lykta, min smak;-)

    Gott med plankor!!
    Kram Jen

    SvaraRadera
  2. All lycka till med jobbsökandet! Tänk på vad du skriver i ditt CV, det är viktigt det där med cv och rätt ord i det personliga brevet!

    SvaraRadera
  3. Jag känner inte att jag har jätteproblem med att skriva personliga brev eller CV mm. Är ganska van att uttrycka mig i ord och vi gick igenom en hel del sådant när jag läste svenska på högskolan. Plus att jag hade en jobbcoach när jag hade varit långtidssjukskriven efter cancern. Han gick också igenom en hel del sådant. Men tack för tanken på mig! :-)
    Kram Chri (som inte kan lämna komm som inloggad - konstigt!)

    SvaraRadera