söndag 3 oktober 2010

Tuvas solros blommar!


Inte trodde jag det!!! Denna taniga lilla växt som jag "glömt" att vattna på sista tiden. Men tydligen var det en riktigt asfaltsblomma ändå, för den började bilda knopp för någon vecka sedan och banne mig nu blommer en liiiiten solros i toppen på den taniga stjälken. ;-) Tuva blev sååå glad! Frejs blommade ju för en månad sedan!

Idag har jag skjutsat Freja, Sanna och Karolina till simskolan i stan. Hoppas det är sista terminen nu, de går i gruppen Simborgaren. Jag hoppas hon snart tar simborgarmärket (200 m) så man slipper kajka till stan var tredje söndagmorgon i ottan. Vi vill gärna att hon tar det märket, känns som ett bra "mål". Karolina blev hämtad av mamma för de hade annat ärende så det blev snabbdusch för henne. Men Sanna och Freja satt läääänge i bastun och babblade och åt äppelklyftor.

När de var färdigbastade ville Freja att jag skulle bjuda Sanna på "frukost" (kanske mer "brunch?") hemma hos oss med färska frallor. Det gjorde jag så gärna. Så vi körde till Maxi och köpte ostfrallor (ost uppepå vid gräddningen). Efter måltiden gav de sig ut för att plocka kastanjer vid vårt kanstanjeträd. Sedan lekte de så fint ute på tomten i två timmar - och Tuva fick VARA MED! Till hennes stora lycka! Hon fick även följa med när de gick hem till Sanna. :-) De hade bla ansiktsmålat henne där. Den utomhusleken de hade på förmiddagen gjorde mig varm om hjärtat, det var en riktigt "bra" barndomslek! ;-) Sån man minns från när man var liten - och att alla fick vara med! :-)

Kl halv fem var det dags för middag och då var det även slutlekt för idag bestämde tråkmamman. ;-) Freja och Tuva skulle nämligen "pyssla" lite och göra fotosmycken till farmor och farfar i födelsedagspresent. De fyller både i okt och vi brukar fira dem tillsammans, den här gången blir det nu på lördag. Jag köpte detta "pysselkitt" (Kärnan är tillverkare) på Gekås i Ullared. Det blev så fina fotosmycken. DEt tillverkades två nyckelringar, ett halsband och ett mobilsmycke. Vi skrev ut små små bilder på barnen från i somras. :-)

Kul med lite läsare här på min blogg! :-) Vet själv att det bär emot att skriva komm i bloggar (erkänner att jag själv är dålig på det...), men vill och orkar du så gör det hemskt gärna. Frejas klass har en klassblogg och där står också att vi föräldrar som läser gärna ska lämna en liten komm, det är ju klart att barnen tycker det är kul att få respons på det de skriver! Det behöver man inte vara 8 år för att tycka, det tycker man när man är 35 också. Barnasinnet det barnasinnet, det är i behåll! ;-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar