tisdag 26 oktober 2010

Sjukstuga

En konstig magjsuka drabbade mig i söndags kväll efter att gästerna gått! Jag började må tjyvens vid nio-tiden och halv tio fick jag gå och kräkas. Bläää, drömtårta, kaffe och stark taco... ;-(

Kräktes som en gnu mellan halv tio och ett. Vaknade sedan kl tre på natten och mådde HELT bra! Dock fortfarande lös, men det kan ju hänga med ett tag.

Under natten började Freja hosta som 17! Sådan där riktig första dags-virushosta. Hon skulle gått till skolbussen i regenet, men det fick hon inte bestämde vi (hon ville dock!). Men sedan tittade jag på henne en gång till och såg att hon verkligen inte var pigg. Tempade henne och febern låg på 37.5 och DET är morgonfeber på lågtempade Freja. På morgonen ligger hon annars på 36.9, ibland ännu lägre. Hon har dock kryat på sig nu, hostar lite mindre, men är hemma idag också. Hon var ganska hängig när vi hade Tuvas födelsedagskalas också, tänker vi så här i efterhand. Inte så konstigt om hon hade virus i kroppen som väntade på att bryta ut.

Så nu är jag skitnervös för att familjen ska drabbas av magsjuka inför min operation (undrar om de tar in mig då?) och för att jag ska drabas av Frejas virushosta - INTE bra inför den operationen. Man har ju svårt att djupandas, att hosta ska vi nog inte tala om...

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar