lördag 2 oktober 2010

Rosa blogg, oktober mån till ära!

Same procedure as last year. Precis som i oktober förra året (i min "gamla" blogg") "omdesignar" jag min blogg i rosa!

Jag har stått i Wachtmeister och sålt Rosa Bandet och andra Rosa Bandet-grejer till förmån för Bröstcancerforskningen, en lördag i okt de senaste tre åren, men i år blir det av olika anledningar inte så. Minns att första året jag stod så hade mitt hår precis börjat växa ut efter cellgiftsbehandlingen som just var avslutad.

De senaste årens forskning har gjort mycket för behandling och forskning om bröstcaner. Men minst lika viktigt är att hela denna "Rosabandet-karusell" är "bra reklam"; folk/kvinnor vet nu vad det handlar om, de vet att de ska undersöka sina bröst mm. En del av pengarna som kommer in, kommer från just försäljning av Rosa Bandet-produkter. En viktig bit är också de pengar som lokala Bröstcancerföreningar (bla Viktoria föreningen i Blekinge) får in så att de tex kan hålla träffar så att drabbade kvinnor får träffa andra drabbade med eller utan fam i samma situation, men även för resor och rekreation för familjer som har det tufft mitt i, eller efter jobbiga bahandlingar. Jag och Magnus, fick faktiskt pengar från en fond så att vi fick en helg själva i Sthlm när min cellgiftskur var slut. (Ha ha, jag "fixade" den gången in oss på en direktsändning av Idol i TV4:s studio i Frihamnen. En upplevelse vi levde länge på! ;-)

I år är jag stand in vid försäljningen i stan under hela okt, så om någon blir sjuk ställer jag upp på momangen.

Du som bor i Karlskrona med omnejd, ta dig en tur till Kronan eller Wachtmeister och kolla in de fina produkterna, bla mobilsmycke, väskor, disktrasor, pennor, nyckelband etc. Ja, även pins och det "vanliga" Rosa bandet. Ni som bor på andra ställen i landet vet säkert var de säljs i er stad. :-)

Oh och så måste jag bara skriva, vet ni vilken som är den dummaste kommentaren när någon inte vill köpa? ;-)

"Nej tack, jag har så många rosa bandet redan och jag köpte förra året".

Det viktiga är ju inte att man har massa Rosa Bandet utan att man köper och i och med det bidrar med pengar till forskning. Anledningen att inte köpa om man har många av något, kan ju vara om man man har många av något annat, kanske strumpor eller trosor, om det tex ringer en försäljare och vill sälja det. Men i Rosa Bandet-sammanhang känns nästan ett "nej tack" bättre än svaret ovan, som argument för att inte köpa. ;-)

Stort och smått, ytligt och djupt, flärd och misär (oj, där tog jag kanske i!), ja sådan brukar min blogg vara! Och sådan är JAG! Om du känner mig, känner du till det! :-) Ullred i ett inlägg, bröstcancer i nästa! ;-)
Må väl!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar