söndag 10 juli 2011

Di Leva "ÄGDE"!

Utan Tomas Di Leva på årets Diggiloo-konsert hade den varit tämligen "lam". Visst det sjöngs gamla godingar om vartannat men när Tomas Di Leva drog av sina nummer var publiken på topp! Men visst, Freja och Tuva jublade ju när Charlotte Perrelli sjöng Hero, och när Linda Bengtzing sjöng sin låt från årets Melodifestival. :-)

Vi hade en skön dag i Ronneby hos mamma och pappa på fredagen. Jag och Tuva körde dit efter simskolan. Freja hade ju sovit där. När Tuva och jag kom fikade vi. Därefter körde vi till Brunnsbadet och badade. Ja, mamma badade inte, men jag och barnen gjorde. Oj vad fint och fräscht det nya Brunnsbadet är! Det öppnade ju till säsongen -10. Och billigt att gå in! Det kostade 35 kr per vuxen, barn under 12 gick in gratis. Ville man åka vattenrutchkanan kostade det ett tillägg på 40 kr. Freja skippade vattenrutchkanan den här gången. Om pappa Magnus är med en annan gång kan de ju åka den. ;-) Jag är inte mycket får sånt.

Efter badet åkte vi hem till mamma och pappa. Mamma lagade kycklinggryta med matvete till. Mmm, det är sååå GOTT med matvete istället för tex ris. :-) Kan rekommenderas!

Det var bilköer till konserten eftersom det var Tosia Bonnadagen samma helg. Precis när vi klev ur bilen kom första stänken regn, sedan kom det bara mer och mer... När vi kom in på konsertområdet hällregnade det. Sedan kom regnet och gick under ca en timme, därefter klarnade det upp och blev en riktigt fin kväll! :-) Visst, vi var lite blöta, men tack och lov var det ju en ljum kväll, så vi frös INTE! Jag hade jeans, klänning/tunika och regnjacka. Först tog jag även på en munkjacka under, men då svettades jag! Det som var trist var att stolarna vi hade med oss blev dyngsura, och de torkade ju inte...

Barnen tyckte alltihop var himla spännande. Vi hade varsin läsk med till dem, och två paket med Pringles chips. Mamma och jag drack kaffe och åt kaka (och "tjuvåt" chips). Sedan köpte vi en stor bytta popcorn och barnen köpte något litet godis. Barnen stod ju inte och lyssnade hela tiden, utan sprang bort till hoppborgarna med jämna mellanrum. Men de hörde musiken även därifrån. Ja, kort och gott, det var en gemytlig trevlig stämning i Brunnsparken!

Magnus kom hem på fredag eftermiddag och tyckte det var sååå skönt att kunna ta en dusch i lugn och ro, och tvätta bort resdammet och sedan kunna gå och lägga sig och sova bort "jetlag". ;-) Han har haft det bra i Indien, och har inte dragit hem någon magsjuka, tack och lov!!! ;-)

Igår lördag hade vi bjudit in kompisar (två fam vi umgåtts länge med) på grillmiddag. Vi brukar försöka få till en träff per sommar. Vi umgicks och barnen badade, vilken fullträff, vilken kväll, kort och gott! Vi satt ute till kl halv elva. Det började regna vid tio-tiden men vi satt torrt under markisen.

Må väl mina vänner och ovänner! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar