torsdag 14 juli 2011

Första sem-dagen

Skulle jobbat först hela denna vecka, sedan blev jag ledig fre, och när jag kom i mån såg vi att det skulle vara lite barn även tor, så jag kunde ta sem även den dagen. Bra att "göra av med" semesterdagar eftersom jag ju slutar på jobbet snart. Jobbar bara vecka 31 också. :-( Kyrkoherden kom med en liten present igår, en bok med "tankeord" och en fin enkel skyddsängel. Jag blev så glad! :-)

Dagen kunde ju börjat bättre, det har fullkomligt hällregnat hela dagen. Magnus åkte med Tuva på simskolan och jag sov på soffan medan Freja tittade på tv. ;-) Myyyyysigt! När Magnus och Tuva kom hem fortsatte soffmyset med att vi alla tittade på filmen Hotell Gyllene Knorren och åt vindruvor. Jag duschade och tog på kläderna först efter lunch! ;-)

Imorgon är det sista dagen på simskolan, Tuva har varit sååå duktig dessa tre veckor! :-) Imorgon får föräldrar/syskon också bada. Freja jublade! Hon har suttit med där så många underbara soliga morgnar under dessa tre veckor, och har bara velat hoppa i. ;-) Hoppas det blir ok väder imorgon, men det ser så ut i alla fall.

Tv:n med Viktoriadagen står på. Jäklar i mig vilka bra artister och vilken bra musik det är i år!!!! Den violinspelande yngligen som spelade en upp-poppad Vivaldis Fyra årstiderna var ju helt underbar! :-) 

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar