tisdag 5 juli 2011

Det blev en dag på stranden

Jaaaaaa! Efter att ha haft en "deppdag" igår med lätt regn och gråtrist väder hela dagen kom så en sooool-dag idag. Det var sååååå trist att Magnus åkte till Indien igår också... Han ville inte själv åka men ibland har man inget val. ;-) Han skickade ett sms då han gick på tåget "Buhuu, jag VILL inte åka"...

Valet av dagsaktivitet var lätt idag, vi åkte till stranden. :-) Det är inget stabilt kraftigt högtryck vi har, så det var precis lagom varmt vid stranden. Det blåste en lätt bris så man svettades inte. Vattnen var INTE varmt, mellan 16 och 18 grader ca. Barnen badade men inte jag!

Väl hemma igen tog jag mig ett dopp i poolen och somnade sedan till kort i solstolen. Nette kom och väckte mig, jag hade nämligen bjudit in henne på kvällskoppen kaffe.

Hamnade i världens bilkö i morse. Ja, jag har aldrig varit med om maken faktiskt! Vi satt i bilkö i 30 min på E 22!!! Tuva missade halva sin simskola... :-( Jag tänkte nästan vända men då skrek hon i högan sky. Hon hann bada i 25 min på simskolan. Bilkön berodde på sk "beläggningsarbeten", de lägger ny asfalt. Jag hoppas det inte är samma kö imorgon, då måste vi köra kl sju för att hinna vara på simskoaln kl 8.05, och det känns såååå tidigt! :-( Barnen är så svårväckta nu då de kommer i säng senare på kvällarna.

På fredag ska jag, mamma och barnen gå på Diggiloo-premiär-konserten i Ronneby Brunnspark. Jag har tänkt gå flera år nu, framför allt med Frejan, men det har inte blivit av, och nu har Tuva blivit så stor att även hon ska få följa med. Det är ju premiär-konsert för turnén i Ronneby och då avslutar de alltid med ett stort fyrverkeri, så det kan nog bli häftigt!

Magnus, jag och Malin och Fredrik var på den konserten sommaren -04. Vi hade fått fribiljetter den gången. Det var ett minne vill jag lova! Det var det ruskigaste väder man kan tänka sig! Det regnade och regnade och framför allt, det var så ruuuuskigt kallt för att vara mitt i sommaren! Vi hade matsäck med, i den ingick en stor termus med lumumba (varm choklad med rom i), för att hålla värmen. ;-) Jag satt med fingervantar, och de var dyblöta, men de värme lite ändå minns jag.

Nu hoppas vi det blir bätter väder i år! Men så gräsligt som då kan det inte bli i vilket fall som helst, för det är en annan värme nu. Även om der regnar är det lite ljumt i luften tycker jag.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar