torsdag 8 juli 2010

Varit kreativ!


Det är ganska lugnt på jobbet nu. Då får man passa på att förbereda så mycket man kan inför hösten, tex med förberedelser för inskolningar (det ska göras namnlappar och nya schemalappar mm). På förmiddagen idag var det så lugnt (4 barn) att jag inte längre kunde prata bort det - jag hade lovat att skriva "välkommen" på vår grind. I förra veckan gjorde jag en skylt ovanför vårt förråd där jag skrev namnet på förskolan och ritade av några av barnens händer.

Så när barnen och två fröknar gick på promenad och matade fåglarna, så satte jag mig i skuggan och målade på vår grind. Jag blev faktiskt himla nöjd med resultatet! :-)

Nu sover barnen och ikväll MÅSTE jag komma i säng i tid, jag är faktikst lite sliten, trots få barn på jobbet. Behöver semester nu.

Det kryper på hela mig nu. Jag hängde upp Frejas badkläder nyss och då måste en liten rackare till myra satt sig på mig. Jag kände först något som kröp på halen, men bara kliade tillbaka. Efter en stund kliade det på överarmen och då såg jag att det var en myra som kröp där... Nu kliar det som sagt på hela mig. ;-)

Må väl!

1 kommentar:

  1. Det är någotfel på bloggen! Man måste klicka på varje inlägg i vänsterfilen. Det måste vara någon inställning som är fel.
    Snygg grind.
    Haaa deee

    SvaraRadera