lördag 3 juli 2010

HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN


till min nya blogg!!!

Sitter ute på altanen i kvällssolen efter en god grillmiddag. Freja och Magnus spelar Uno i källaren (av alla platser, men där är väl svalt kan jag tro!) och Tuva envisas med att springa i vattenspridaren som vattnar det, efter ca tre veckor utan regn, torra gräset (och ogräset!). ;-)

Kejsarinnan av klöver och tistlar, det är jag, Christina. Jag tänker blogga om mitt enkla, roliga, dramatiska, trötta, ja, ibland faktiskt "trista" medelklassliv, ett sådan liv som vi nog är många om att leva i detta vårt avlånga land, så här i början på det tjugonde århundradet. Ha ha, tänk ändå, vi alla vuxna i detta land är födda i slutet av det nittonde århundradet, nu är vi inne i det tjugonde!!! Fantastiskt ändå.
Tistlar sticks och rödklöver är väl en av de vackraste ogräsblommor jag vet. :-) Mitt liv är både tistlar och klöver. Den bröstcancer jag hade för tre år sedan är en tistel i mitt liv, min familj och vänner är mina klöver! ;-)

Jag bloggade på en annan sida förut, bloggen tystnade den 28 juni, när jag hade skrivit i exakt ett år. Jag skrev oerhört mycket under det året, eftersom jag vill skriva ut det hela i någon slags bokform till Freja och Tuva. Nu ska jag ta det lugnare med bloggandet och skriva mer när andan faller på. Jag har endel att göra på jobbet, barnen har aktiviteter mm, så jag bloggar då jag hinner. :-)

Två veckor kvar tills min semster börjar. Magnus semester börjar om en vecka. Nu är det, och har varit, högrtyck i ca en och en halv vecka. Hoppas det håller i sig tills alla de som ha sk "sen" semster ska ha! ;-) Men jag njuuuter ändå av det vackra vädert. Det är livskvalitét att komma hem från jobbet en fredag eftermiddag och barnen badar i vår lilla pool, Magnus rensar jordgubbar, och jag också kan hoppa i poolen och ta ett härligt uppfriskande dopp i det 25 gradiga vattnet.

Idag har Magnus har målat verandan, Freja har lekt med kompisarna Tilde och Karolina. Tuva har lekt en stund med grannflickorna Alicia och Meja. När Freja och Karolina badade i poolen och Tuva var inne hos grannflickorna passade jag på att prata ett lååångt samtal med vännen Malin i Linköping. :-) Vi hörs av med lååånga intervaller, men när vi hörs tar vi bara vid där vi slutade sist.

På bilden. Tuva idag när hon följde med mig för att ta kort på "tistlar och klöver" till min bloggrubrik. Hon började plocka en bukett av de klöver jag skulle fota. ;-) Tuva har som vanligt skorna (foppisarna) på fel fot. Älsade ungen min, när ska du lära dig ta rätt fot? ;-)

På återseende!

1 kommentar:

  1. Nu funkar det. Snygg bild.
    Vi lyssnar på Spotify. Funkar fantastiskt bra.
    Har just klickat på en CD med Kris Kristoffersson och dden spelar låtarna i tur och ordning med suverän kwalla!!!
    Du har väl kopplat upp er?

    SvaraRadera