tisdag 13 juli 2010

Med mamma på jobbet



Idag hade Magnus ett läkarbesök (polyperna i näsan) kl tre. Kl ett lämnade han Freja och Tuva hos mig på jobbet. Det var populärt både från Frejas och Tuvas sida, och mina förskolebarns sida! :-)

När jag slutade kl tre gick vi och köpte varsin glass och väntade på att Magnus skulle komma och hämta oss så vi kunde köra hem. Vi satt vid fontänen vid medborgarhuset i Lyckeby och gick därefter till lekparken vid biblioteket (mitt jobbs lekpark). Tuva åt en isglass som heter Blåtira, och oj vad blå hon blev runt munnen. ;-) Det var så mycket skum i fontänen att det var helt VITT, bannemig som snö! ;-) Ha ha, tänk att det finns en fontän där, den har varit där sedan 1972, men jag tror inte ens jag märkte den när jag bodde i Lyckeby i tonåren! ;-)

När vi kom hem packade vi snabbt badkläder och körde ner till Trummenäs och badade. Det var första gången Magnus var med dit och barnen ville visa pappa allt de vågar i vattnet! Som de njöt när Magnus kastade och busade med dem i vattnet! :-)

Freja klagar sedan i går kväll på ont i örat, går i princip på alvedon sedan igår kväll... Vi tror att antingen har hon fått in vatten i örat, eller så är det örongångsinflammation. Det har Magnus haft och det gör ONT. Både två sakernma beror ju på att man får in vatten i öronen som inte kommer ut. Hon säger att hon känner sig svullen i örat. Vi får inte ens röra, så ont har hon. Är det inte borta imorgon får Magnus ringa VC.

Nu ska jag sova, ska upp tiiidigt imorgon.

Må väl!

1 kommentar:

  1. Nu kan du säkert lägga in besöksräknare också. Men du kan inte lägga in samma räknare som i den tidigare bloggen om du inte har en ny e-postadress till den nya. Kanske man kan ta bort räknaren från gamla bloggen, jag vet inte.

    SvaraRadera