onsdag 7 juli 2010

Trött onsdag.

Självförvållat. La mig kvar över elva i går kväll, kl fem ringde mobilväckarklockan.

Tuva somnade kl åtta, helt slut och gräsligt gnällig. Freja och jag läste ett kapitel i Sune-boken inann hon somnade. Sune hade goddag-goddag-sjukan. ;-) Magnus är på after work.

Freja rinde Ellen då hon kom hem från fritids. De badade och gjorde gegga av jordgubbar och vinbär. Tuva var med en stund "på en kant", men som vanligt får hon inte vara med när tjejerna går in på Frejas rum.

Freja och Ellen sminkade sig och grejade. Freja och Sanna höll på och sminkade sig igår eftermiddag och kväll också. De klippte även en frisyr på sminkdockan då. ;-) Idag fick Freja någon slags snedtändning. När Ellen och hon sminkade sig sminkade hon sig helt svart runt ögnen, hon såg ut som en tvätbjörn. Min annars så fina Freja. Oj vad arg jag blev! Men hon gör nog inte om det, för en avsminkning av en arg mamma gör lite ont... ;-)

Var ute och plåtade lite av vad vår juli-trädgård har att erbjuda. I gamla bloggen har jag bilder på vad vår juni-trädgård hade att erbjuda.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar