söndag 28 augusti 2011

Kräftskiva

Igår var hela fam bjudna på kräftskiva i Lyckeby. Vi hade sååå trevligt! Vi var tre familjer där. Jag körde så jag drack bara alkoholfritt, men jag hade lika roligt för det!

Oj vad vi skrålade och skålade och babblade! Barnen hade så roligt, det var Freja och Tuva och så fyra andra tjejer i Frejas ålder och så en kille på snart fyra år.

Det bästa på hela kvällen var när värden drog HELA Madonnnas Like a prayer. ;-)

Vi var verkligen ett gäng "gamlingar" i samma ålder, vi skrålade och sjöng gott till gamla godingar från vår ungdom. Tänk ändå vad bra att man idag har dator med Spotify och YouTube. Vad gjorde man innan man hade musiken så pass "tillgänlig"? ;-) Grabbarna tog ut datorn på altanen med högtalare och allt.

Jag fick även lyssna på min nya "favvolåt", Hollywood Hills med gruppen Sunrise Avenue. Den spelas på radion ofta och den är så bra. Killen som sjunger har nog den sexigaste sångröst jag har hört på flera flera år faktiskt!! ;-)

Idag har Magnus måla vindskivor till uterummet. De gamla var helt uppruttna. Jag har gått och "pulat" här hemma med diverse göromål, jag har tex städat ur både kylarna.

Igår när vi köpte glass till efterrätten som vi skulle stå för på kräftskivan såg vi att Willys sålde Jelly, en engelsk efterrätt som Magnus minns från sin ungdom då han som scout var på sk utbyte i familjer i England. Antar att de var lite som språkresor men i scout-regi. Han blev så nostalgisk så vi köpte en paket och provade! Njae... det var inget för mig eller för barnen i alla fall. Jag tyckte konistensen var vedervärdig. ;-)

Nu är vi redo för en ny arbetsvecka. Magnus flyger till Frankfurt imorgon och kommer hem sent på tisdag kväll. Ja ja, jag är van att vara själv med barnen så det skall nog gå bra. ;-)

Ha en bra vecka!

1 kommentar:

  1. Hi hi din favvo låt har jag som ringsignal på mobilen;-) den är verkligen bra, härlig låt!!

    Gott med kräftor och kul medd sånt gäng med både vuxna och barn, bli mer avkopplat då ju;-)

    Nu sov dags. Kram
    Jen

    SvaraRadera