onsdag 10 augusti 2011

!

Jaha, så var man arbetslös då! Det var faktiskt länge sedan sist (faktiskt i slutet av min graviditet med Tuva)! Nu har jag jobbat tre år sedan min sjukskrivning för bröstcancern.

Jag har ett nytt jobb på gång, även det ett vikariat. Men jag funderar på att börja läsa igen. Ska träffa en syokonsulent på tisdag. Jag är ju utbildad lärare, men har inte jobbat som det på tio år. Jag trivdes aldrig med det... ;-) Jag hankar ju mig fram på förskollärartjänster och med förskollärarlön, och är väl ganska nöjd med det, men det verkar svårt att få fastanställning med min utbildning. Jag börjar tröttna på ständiga vikariat... Många ser min utbildning som helt kompatibel med förskollärarens, men ändå är det nååågot, det sista lilla, som verkar fattas för att få fast anställning. Jag känner mig i tänk och arbetssätt helt och hållet som en förskollärare (är förvisso även barnskötare, så jag har ju även det i bagaget). Men men jag lär ju inte kunna börja läsa förren tidigast till våren misstänker jag...

Annars går livet sin gilla gång här i vårt lilla "hushålle" (som Lotta på Bråkmakargatan säger). Magnus är inne på sin femte och sista semestervecka. Han jobbar hårt med renovering, eller vad man ska kalla det, av vårt hus. Han förbereder för en altan på framsidan. Han gillar att jobba och stå i, han är ingen kille som sitter ner några längre stunder. ;-) Jag tror att han verkligen HAR stängt av jobbet denna semestern, han har bara tänkt på jord, sten och macadam! ;-)

Det jobbet jag gör syns ju aldrig, men det är min lott i dagsläget. Jag sköter markcervicen och barnen. Någon måste göra det också! :-) Och hade jag inte gjort det hade Magnus inte fått ett dyft gjort. Jag är så glad åt allt han gör med huset, och han är tacksam för att jag ger honom hyfsat fria händer i sin renoveringsiver. Det kallas att ge och ta. :-)

Annars vad nytt... Jag har blivit helsåld på att spela Alfapet (Wordfeud) som en app i mobilen! Min gamla vän Malin introducerade mig tidigare i somras. Man har 72 timmar på sig per "drag" så det är ingen stress eller så. Det ÄR så kul och jag har blivit så biten! ;-)

Tuva har fått örongångsinflammation... Freja hade det förra sommaren. Man får det lätt när man är mycket under vattnet.Vatten kan då stanna i örongången och då blir det lätt infekterat. Man märker det på så sätt att barnet blir jätteöm i och runt örat. Vi var på vårdcentralen igår och fick örondroppar utskrivna. Det är inte konstigt att Tuva har fått örongångsinflammation, hon har ju precis lärt sig att vara under vattnet obehindrat! ;-)

Må väl!

1 kommentar:

  1. Känns igen det där med att vara under vatten;-) Emmie är mer under än över!! Dessa ungar:-)

    Vill du läsa så kör på, kul ju.

    Kram
    Jenny

    SvaraRadera