söndag 14 augusti 2011

Bakluckeloppis




Idag har jag och barnen stått och sålt på sk Bakluckeloppis på Amiralens parkering. Vi pratade om det och plockade fram grejer, redan i början på sommaren, men först nu blev det av. Vi försökte förra helgen och var där på parkeringen med alla våra saker, men regnet fullkomligt vräkte ner, så vi körde vidare och var på Leklandet med barnen istället. ;-)

Barnen var så laddade för detta. Det gick väl ganska trögt med försäljningen hela tiden, vi kom nog hem igen med ungefär hälften av sakerna skulle jag tro. Vi sålde ett rött barnbord och röda stolar. Vi hade med två barnfåtöljer men sålde bara en av dem. Synd, för jag såg dem som ett par. På slutet sålde vi vår lilla "inomhus-studsmatta" för en femtiolapp. Den var det skönt att bli av med, den har bara tagit plats de sista åren då vi ju har en stor ute. Vi sålde även endel spel och pussel. Jag är glad att vi sålde det mesta som är "skrymmande" så vi slapp packa in det i bilen igen. :-)

Jag skulle haft med en Bobbycar också, men den sålde jag i måndags via en sk "köp- och säljsida" på Facebook. Toppen! :-) Alldeles nyss la jag ut en bild på vår läckra 50-tals leksaksspis. Fick två köpare på en gång. ;-) Jag hade på ett sätt velat behålla den, för jag trooor eventuellt den hade kunnat öka i värde, men man kan inte spara allt. En glad tjej hämtar den imorgon.

För barnen är det ju alltid kul att få "fynda" lite. Vi hade bestämt att de skulle få dela på de pengar vi sålde för. Tuva handlade ett docksåp i plast (ingen "superkvalla" men för 40 spänn kan hon ha roligt med det ett tag!) och två smådockor som ska bo i hennes Barbiehus. Freja köpte en slags "mixer" för barn som man kan göra någon slags glass i för 15 kr. Jag köpte två Barbiedockor och två Ken-dockor som Tuva faktiskt ska få i födelsedagspresent.

Tuva var så söt, hon har ju sån fantasi och kan leka var som helst! Hon satt i vår baklucka och lekte med sitt nyköpta dockskåp! ;-)

När vi kom hem hade Magnus laserat uterummsväggarna grå i ett första lager. Oj oj, så fint det kommer att bli! Så ljust o fräscht! :-)

Imorgon blir det klubben och fritids för barnen för första gången på typ 7 veckor. Det ska fakiskt bli skönt att komma in i rutiner igen!!! ;-)

Må väl!

1 kommentar:

  1. Vilka fynd ni gör;-)
    Synd ni ej fick mer sålt men testa stå i brunns parken nästa sommar!!

    Kram Go natt.
    Jenny

    SvaraRadera