lördag 20 augusti 2011

Det gick bra!

Köksbord- och stolar. :-)

Tack och lov klarade Tuva Emmies katt bättre idag än igår. De var både ute och inne idag, och hon bar inte katten eller så. Jag gissar på att hon klappade, bar och gosade med katten igår. Och kliade sig ögonen utan att tvätta sig mm. Ja så man gör om man inte är allergisk. Nu vet hon nog bättre hoppas vi, men barn glömmer ju fort. ;-) Vi ska ändå ringa barnkliniken och försöka få en tid för utredning. Jag vill gärna ha medicin hemma om hon skulle få en reaktion igen.

Idag har mamma och pappa varit här och fortsatt sitt målande av uterumsfönster. Magnus har kört bort flera släp matjord som "blivit över" efter att vi grävt ut för två altaner (det har legat en stor hög på allmänningen sedan vi gjorde altanen på baksidan). Jag har städat av huset och gått och "myst" åt vårt nya köksmöblemang och även åt känslan av att ha ett matsalsbord i vardagsrummet. ;-)

Vi klarade oss bra med ett litet bord i köket första åren vi bodde här och barnen var små. Men nu sista tiden har det varit ett stort irritationsmoment. Barnen har tex börjat spela spel och vi ska äta och då har jag varit tvungen att säga åt dem att plocka undan, de har suttit och ritat, klippt och klistarat, jag har fått be dem plocka undan etc etc. Inte för att matsalsbordet ska vara klipp- och klistrabord, men jag är FÖR att använda möbler och rum mm, så barnen ska absolut få sitta och rita och spela spel vid matsalsbordet - men då lägger vi på en vaxduk. :-)

Må väl! :-)

6 kommentarer:

  1. Ja fy för allergi inte roligt. Vi fick ta bort vår katt för Hampus eksem på händerna berodde på allergi. Stackars liten, tycker inte de ska behöva äta medicin bara för att kunna vara liksom.
    Allt för barnen.
    Trevlig söndag./Theres

    SvaraRadera
  2. Kul med nytt:-) saknar bild på matsals bordet??!
    Vi hade ej klarat oss utan vårt vid kalas mm. Barnen bygger lego vid vårt mm, till för att användas ju;-)

    Tack för fin paket igår, Emmie nöjd. Fick mkt PET shop, kul. Leker med dem just nu;-)

    Kram
    Jen

    SvaraRadera
  3. Hjälper du inte till att måla fönster Ch?? Det som är så kul att måla:-) det gillar jag.
    Skönt när det är klart, var tacksam för all hjälp. Det är ju guld värt;-)

    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Det är inte färdigt i vardagsrummet-matsalsdelen. Det står i princip bara ett bord där än så länge. ;-) Måste fixa taklampa bla. Sen ska vi ev slänga ut bokhyllan och sätta dit någon skänk eller så. Så det känns liksom inte färdigt ännu. ;-)

    Kul att Emmie gillade den stora Pet shopen som spelade dansade och nös. Tuva visade sin mormor och morfar vad hon skulle ge Emmie och morfar utbrast "ni borde lägga i en lapp där det står ursäkta, till föräldrarna!". ;-) ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tyvärr är jag ganska handikappad vad gäller jobb med huset... Mina handexsem är periodvis tuffa. Det räcker med det jag utsätter dem för i det dagliga livet...
    / Chri

    SvaraRadera
  6. Hi hi din pappa har en poäng där men den låter ju på ett sött sätt så det är okej;-) Elvira gillar den med.

    Kram
    JO

    SvaraRadera