torsdag 11 augusti 2011

Hjälp!

Idag kom mamma och pappa ut hit till oss i "byn" och hjälpte oss med uterumsfönstren. De målade utsidan på dem för två år sedan och nu var det dags för insidan. De har inte hunnit förr, de har haft så enormt mycket med affären tidigare. Idag har de hunnit skrapa ett fönster. Toppen, vi är så tacksamma för hjälpen!

Vår tanke är att hinna måla uterummet innan vintern. Svärfar Bengt ska nog hjälpa oss med det framöver. Han är ju penionär, men en aktiv sådan, med ett hus och en sommarstuga, men han har ändå lovat att hjälpa oss måla. Han och Magnus måste även hinna byta tak på uterummet i år. Det läcker och har gjort ett antal år nu... ;-) Uterummet kommer att bli så fint! Nu känns det som att sitta i en bastu, och då menar jag inte för värmens skull (för vi har ett varmt uterum!) utan för furupanelen på väggarna. Usch, jag gillar inte ren furu. ;-) Vi ska lasera väggarna mycket ljust grå, nästintill vita. Helt vita väggar vill vi inte ha, jag tror man nästan blir bländad då. ;-) Golvet ska vi olja in med svartpigmenterad olja. Det hoppas vi blir fräscht. ;-)

Freja lekte med Ellen idag. Tuva och jag bestämde oss för att ta en cykeltur ner till byn och köpa glass. Precis när vi skulle cykla ringde dagiskompisen Anton och ville leka. Tuva blev som alltid sååå lycklig! ;-) Men vi bestämde att vi skulle cykla ner till byn först och så skulle de leka hos honom efter det.

När vi cyklade hem cyklade vi inom Litauenhjälpens loppis här i byn. Jag hade läst nere på ICA att de hade rea på loppisen, 50 % rabatt på allt! ;-) Direkt när vi kom in såg vi det - ett litet "dockhus" i form av en sko, lagom för Tuvas Pet shops-djur att bo i. Det stod 30 kr på det, och så halva priset... Det kallar jag fynd! Tuva vart överlycklig! ;-) Det var ju inte helt nytt, skulle tippa på 80-90-tal, men vad gör det! Jag tvättade av det när vi kom hem och så var det som nytt! :-) Vi hittade även ett spel som vi betalade 10 kr för, Barbies Modespel.

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar