torsdag 30 december 2010

Tomt hus!

Nu har brorsan Patrik med familj åkt vidare till mamma och pappa i Ronneby. Här är tomt! Tuva grät floder när de åkte vid sextiden... Visst kan det ju kännas tråkigt att de åker, det är alltid trevligt att ha dem här, men som vuxen tycker man nog ändå att det är skönt att bara vara vi i familjen igen. ;-)

Igår hade vi besök av min kompis Stina, som jag gick högstadiet med, hennes man och två barn. Det är så kul att hålla kontakten. Hon är såååå bra på det, jag är sämre! ;-) Men vi brukar träffas när de är hemma hos hennes föräldrar här i Karlskrona (Stina med fam bor i Skåne). Nu SKA vi ta och köra ner en helg och träffa dem! Det var fullt hus här hemma, med sju barn som röjde runt! ;-)

Idag kom jag plötsligt på att vi ju har ett Monopol-spel! Och jag kom på att Freja och Hampus NOG borde klara att spela det nu! Sagt och gjort, fram med spelet! Vi fick till och med med oss Patrik i spelomgången. Det var riktigt roligt! Barnen förstod själva spelidén, men det är ju höga summor i spelet, vilka är lite svåra att greppa för barnen. Allt gick jättebra till en början, men när småtjejerna och J-Jo ville "hjälpa" med pengar och lagfarter på gator så blev det aaaningens stimmigt! ;-)

Nu i kväll har vi storstädat huset. Känns skönt att vakna på nyårsdagens morgon i ett nystädat hus. :-) Vi ska till kompisar i Lyckeby på nyårsafton. De har klädkod mörk kostym, och det har oroat Magnus litegrann då han inte hade någon vit skjorta. Han var i stan här om dagen och införskaffade en. Jag vet då INTE vad jag ska ta på mig, är inte i speciellt sugen på klänning, nyopererad som jag är i bröstet. (Ja erkänner, SÅ nyopererad är jag ju inte, men ändå så pass att jag inte känner för klänning!). Jag har inte ens köpte någon ny fin bh ännu, jag bor i mina sport-bh:ar som jag haft sedan jag blev av med ett bröst... De får ta mig som jag är! ;-)

De vi ska till ska stå för huvudrätt. Vi ska göra förrätt och den andra familjen som kommer ska stå för efterrätt. Vi ska bjuda på vår gooooda ljumma avocadosoppa och dekorera med hummer. Om jag nu ska skryta lite så kan jag säga att den brukar gillas av de flesta! :-)

Avslutar med en söt kommentar av lille J-Jo två år "gilla om den". En blandning av tycka om och gilla!

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar