tisdag 23 november 2010

Syndafloden eller?


När jag slutade jobba för att opereres skulle vi precis börja prata om Naokas ark på andakterna på jobbet. Det hade ju passat nu, oj oj oj vad det regnar! Det regnade mycket under förra veckan, men nu under helgen och igår idag har det fullkomligt VRÄKT ner! Det är höstrusk med stoooort R!

Hörde av en kompis att åkrar och slätter runt byn är vattenfyllda... Slättland och insjöar. Det var länge sedan det regnade så mycket!

Jag som skulle ut och promenera har inte hållit mitt löfte till läkeren... Jag var ute två gånger i lördags... Men jag gick i och för sig igår på sjukhuset, och en stund inne på Amiralen. Det är något i alla fall. ;-)

Mamma kom i söndags kväll. Hon sover här några dagar den här veckan. Magnus är på någon slags ledarskapsutbildning i Stockholm (faktiskt i Täby, där jag är uppvuxen!). Konferensanläggningen heter Näsby slott. Det var vackert där berättade han.

Jag behöver hjälp med barn och markcervice nu efter operationen. Visst gör jag sysslor här hemma nu, men allt tar ju längre tid än normalt, så jag behöver hjälp. Jag kan inte heller köra bil, så mamma lämnar och hämtar barnen på dagis resp fritids. Svärföräldrarna ska hjälpa mig ons tor och fre. Men de sover inte här utan kommer ut på morgonen och kör hem på kvällen.

Mamma tvättade fönstren mot trädgården igår. Man kan bara konstatera att det var "rätt" fönster, fönstren mot gatan ligger rakt mot regnet!

Igår var jag på sjukbesök och då hade svullnaden under armen lagt sig, och jag var inte så röd i såren. Så jag kämpar vidare! ;-) Efter sjukhusbesöket vallade mamma runt sin kommers-törstande dotter på Amiralen. Jag har saknat kommers och att träffa folk tror jag minsann! Jag köpte en mysig vintervit sjal till mig själv på KappAhl. Jag tittade på den redan innan min operation, men av någon anledning köpte jag den inte då. När jag kom hem efter sjukhusbesök och shopping var jag trött, jag sov i en timme.

Nu ska jag ta tag i, och försöka vika lite tvätt. Tvätt tvätt alltid tvätt, ren eller smutsig i parti och minut!

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar