söndag 21 november 2010

200 meter!

Freja simmar nu 200 meter! Hon har karvat på simskolan i så många terminer så jag vill inte tänka på hur många! ;-) De sista terminerna har hon varit mycket duktig! Tekniken och modet sitter där, men hon har inte riktigt haft ork och styrka att simma mer än 100 meter.

Idag bad jag Magnus be lärarna kolla av henne för att se vad hon kan. Även kompisen Sanna testades. Båda två simmade nu 200 meter! :-) Det blir till att köpa Simborgarmärket vid märkesförsäljningen sista gången innan jul. Vill hon fortsätta efter jul blir det i Tekniksim. Hon var så stolt!

SPOTIFY! Jag har upptäckt Spotify! Vi kör bara open spotify (gratis) men är så nöjda. Har hittat mina gamla "ungdomsgodingar" så som Queen, The Pouges, Lars Winnerbäck, A-ha, Pet shop boys, Bo Kaspers orkester och Jon and Vangelis mm mm.

Jag jobbar annars på med träning och att "komma igång" efter operationen. Försöker (på läkarens och sjuksgymnastens inrådan) promenera två gånger per dag. Till vardags "bör" man ju klara i alla fall 45 min åt gången i hyfsat rask takt, men nu går jag långsammare och för att inte ta ut mig går jag 20-30 två gånger per dag istället.

Just idag är jag lite "låg", jag tyckte att jag igår kände att jag verkligen kommit igång med min arm, den pendlar bra när jag går och rörligheten börjar så sakta komma tillbaka. Men idag är jag svullen under armen... Såren under armen är mer röda och irriterade. Det var lite irriterat där även när läkaren tittade på det i tisdags, då sa han att det inte var något konstigt alls, men nu har det blivit mer rött. Jag känner tydligt att det är svullet då jag inte alls "pendlar" lika bra med armen idag, det tar liksom "emot". Jag ska till sköterskan på Kirurg mott imorgon så jag får väl ta det med henne då.

Det går MAGSJUKA "på byn" (i skolan)! Usch, jag brukar inte alls vara "rädd" för den. Vi drabbas ofta, så har det alltid varit, och barnen är inte heller hysteriska över det, de vet hur de ska agera. Endel får lätt förylningar, vi får ofta magsjuka... Tror inte det har med hygien etc att göra utan vi bara får det. Vi har väl "fel" bakterieflora i magen ellet så. ;-) Freja lekte hos en kompis flera timmar efter skolan i torsdags, och på natten till fredagen fick kompisen magsjukan... :-(

Men NU, nu vill jag INTE ha magsjuka! Jag gick riktig panik när jag fick sms av kompisens mamma att kompisen låg i magsjuka. Jag kan bara inte tänka mig att ligga och kräkas med "nyuppskuren" buk! :-( ;-) Bara att hoppas att Freja inte blev smittad i torsdags. Min erfernhet är i alla fall att det snarare är regel än undnatag att det är MER än 42 timmars inkubatiuonstid, så ännu är inte faran över...

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar