måndag 1 november 2010

Mysmåndag





I morse skjustade Tuva jag och Nette Freja och Sanna till deras dag-gympaläger. Det var en ganska lugn och skön morgon utan stress för lägret började inte förren kl nio, så det blev en liten "höstlovs-sovmorgon" ändå! :-)

När vi hade lämnat dem körde vi in till den stora staden. Jag skulle hämta pizzarullar/bullar till Freja från mormor. Freja ska ha det med som matsäck imorgon på lägret. Idag har hon med sig pasta och kassler.

Tuvas ärende i stan var att gå in på BR Leksaker för att "bränna upp" de pengar hon fick av gammelfarmor Gulli på födelsedagen. Hon tittade på en massa "krafs", men gick sedan på en "Disey Princess-aktivitets grej" som såg ut som en telefon och en som var som en hård bok liksom. En av dem ville hon ha! Men de var från 3-5 år. Det fanns en mini laptop med Disney Prinsessorna också (också en "aktivitetsgrej") och den var från 5-7 år. Den försökte jag övetala henne att köpa, och det gick hon slutligen med på. Känns som att liiite utmaningar behöver hon, Tuvan. ;-) Nu är hon så nöjd med den!

Nette köpte födelsedagspresenter och någon juklapp inne på BR. Efter det bestämde vis oss för en god "på stan-fika" på Lennarts Konditori. Det är ett "riktigt" kondis det!! :-) Det var spännande speglar i taket där tyckte Tuva! Jag och Nette satt och pratade, och Tuva spelade på sin laptop.

I affären hos pappa höll jag på att glömma pizzarullarna! Tur jag kom ihåg dem, det var ju mitt ärende i stan!! ;-)

På vägen hem körde vi inom Human Bridge secondhand. Vi hittade inget speciellt, men tre böcker till Frejan blev det. En om rymden, en lätt att läsa och en MYCKET lätt att läsa (ev mer till Tuva om något år).

Nu leker Tuva med sitt Lego-hus. Jag dricker en goood kopp kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar