söndag 6 februari 2011

Sköna söndag









Ha ha, minns ni att det gick ett program på TV för länge länge sedan som hette Sköna Söndag? Det måste ha varit någon form av föregångare till dagens morgon-tv.

I morse åkte Magnus och Tuva på simskola för första gången! Lilla Tuva var minsann nervös inför detta... Ifredags kväll började hon helt plötsligt gråta och jag frågade vad det var. Då sa hon att hon var nervös inför simskolan för hon kunde ju inte titta under vattnet och inte doppa huvudet! ;-) Jag kramade om henne och sa att det var ju det hon skulle LÄRA sig! Jag sa att inte skulle hon vara nervös, simskola är ju ROLIGT!

Hem kom en helnöjd unge! Magnus sa att det var länge sedan han såg henne så glad. Hon sjöng i bilen hela vägen hem! När hon kom upp ur bassängen sa hon hela vägen mot herrarnas omklädningsrum "men jag vill bada MER".

Puh, vilka helger (ja och vardagar!) man har när man har aktiva barn! Men det är gött att de rör sig och är aktiva! :-) Vår bil hann stå stilla i en timme, så fick den rulla igen. Då var det dags att skjutsa Freja och Sanna till inomhusfotbollen i Sturkö-skolans gympasal. Ibland skjutsar ena familjen ena vägen och andra familjen andra vägen, men idag stannade jag kvar den 1,5 timmen de tränade. Jag passade på att gå en promenix i det vackra (vår?) vädret. Jag har ju noll och inget lokalsinne, så jag tänkte att jag bränner väl på en stund åt ett håll, och sen går jag tillbaka. :-) Jag gick i ca 17 min åt ett håll, det innbär att jag gick en promenix på ca 34 minuter. Helt ok väl? ;-) Å, det kändes så vårlikt, det rann och porlade i varenda dike! (Men jag hörde något om kyla och tre dm nysnö i veckan som kommer?) Sedan satte jag mig i gympasalen och tittade ömson på tjejerna när de tränade, ömsom i min atrikel om Reggio Emilia pedagogiken som jag måste läsa (jobb-relaterat).

När vi kom hem hade Manda kommit hit. Nette skulle träna och Simon hade urmycket på jobbet, så Manda gick ner hit en sväng. När vi kom hem från fotbollen stod Manda och Tuva i köket och gjorde chokladbollar. :-) Så klart ville ju Freja och Sanna också göra något i köket, så de fick göra en "drink" att dricka till chokladbollarna. ;-) Mmmm, saft och Loka och garnerat med en apelsinskiva och en citronskiva.

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar