fredag 4 februari 2011

Ballong + kuddedocka


Ännu en vab-dag denna regniga och "töiga" fredag.

Jag och Tuva har slappat mest hela dagen tycker jag. Vi har inte ens varit utomhus! Hon har lekt jättefint, hon har inte ens bett om att få se en film! Jag har lyssnat på massa bra musik på Spotify. Jag kände mig även "nödgad" att ta ett varv med dammsugaren. Känns som att man får passa på när man ändå är hemma, så slipper man det imorgon!

Jag kom på att göra min gamla kompis Jessicas mammas roliga kudd + ballongdocka till Tuva! Det finns en bild i mitt gamla fotoalbum sedan jag var liten där jag och två kompisar sitter med varsin sådan docka. Jag gjorde även en sådan till Freja när hon var i Tuvas ålder. Man tar alltså en ballong (blåser upp den lite "lagom"), fäster den med en säkerhetsnål i en kudde (man fäster i "knuten" på ballongen liksom) och målar ett ansikte. Man klär kudden i tröja och byxor. Oj vad hon lekte med denna docka! Hon gjorde en "bil" i vardagsrummet med barnfåtöljer och stolar och satte den stora dockan i "bilen" mm. :-)

Freja var på skoldisco ikväll. Hon ville ha sina nya jeans jag köpte i Ullared. De var så snygga, riktigt matt ljus jeansfärg. Till dem valde hon ett svart-vitt mönstrat linne jag också köpte. Det är mer ett "finlinne", som en tunika med knyt bak i ryggen. Jag blev så förvånad, hon hade 8 kr med sig hem igen. Det hör till ovanligheterna! Man blir ju misstänksam, tänk om det är magsjuka på gång!!? ;-)

Vi väntar hem Magnus från Tyskland i natt någon gång. Han ska få slippa att köra till Frejas tekniksim imorgon. ;-)

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar