måndag 14 februari 2011

Alla hjärtansdag




Barnen är med i BLT:s alla hjärtansdags hälsningar idag! Jag blev så paff, brukar inte ofta läsa dem.

Farmor och farfar har skickat in en söt hälsning till sina barnbarn på alla hjärtans dag. :-) Tack tack, vad fint av er, Mia och Bengt (om ni läser här). :-) :-) Ni gjorde Tuvas dag. Säkert Frejas också, men hon är i skolan ännu. Undrar om någon klasskompis hade sett henne i BLT på morgonen? ;-)

Min kompis Jenny ringde i morse och sa att jag borde gå ut och hämta BLT i brevlådan. Ja ja jaaa, sa jag, jag ska bara spela färdigt spelet jag spelar med Tuva först. Vi spelade Gissa vem?, som Freja fick som påskpresent påsken då hon snart skulle bli sju år. Det är ett SVÅRT spel faktiskt. Barnen måste lära sig ett visst tänk. Det är från 6 +, så det är ju inget spel för småbarn. Det ser roligt och lätt ut och vi har tidigare försökt spela med Tuva, för hon har velat så gärna, men det har inte gått. Men nu så verkar det ha lossnat, hon förstod litegrann vad det gick ut på. Men tjejen blir ju faktiskt sex år i höst! ;-)

Oj vad Tuva skrek och skrattade om vartannat när hon såg sig själv och Freja i BLT!!! Det var en fröjd att se! Tänk att det är så kul att vara med i tidningen. :-) Freja har önskat vara med i tidningen en gång då hon fyllde år. Många av hennes kompisar är ju ofta med när de fyller år, flera gånger ibland, från många olika släktingar som skickat in bild. Så mormor och morfar skickade in på "hennes begäran" när hon fyllde sju har jag för mig. ;-) Det gillade Freja.


Ha bra alla hjärtansdag alla vänner och släktingar som läser här! Ni betyder alla mycket för mig! :-)

1 kommentar:

  1. Jag vet ju att du hämtar BLT sent därav jag ville ringa, så barnen fick se det oxå;-) Jätte fina kort på söta tjejer. Gulligt gjort av farmor/farfar.<3

    Våra barn skickar vi in varje år då dem fyller år, sen alltid farmor/farfar då dem gör det med alla barnbarnen:-) Våra barn gillar se sig i tidningen, lite kul ju...

    Kram på er. // jenny

    SvaraRadera