lördag 15 januari 2011

Shopping

I morse tog jag bussen in till stan. Mamma lovade mig, precis när jag var nyopererad att hon skulle köpa mig en ny bh. Jag var ju inte säker på storlek eller så, nu efter operationen, så vi gick in till Wonderful, en "riktig" underklädesaffär och fick där bra proffsig hjälp! Det blev en bh inköpt på Wonderful, och en i den andra underklädesaffären i stan, Dag&Natt. Jag hittade även en snygg bikiniöverdel. KUL, när man badat i sport-bh senaste fyra åren pga bröstcancern...

Jag hittade även ett sött linne till Frejan, och en klänning med lite tyll till Tuva, på rean på H&M.

Freja kom hem så glad och uppspelt i fredags. Hon berättade att nästa vecka blir det mycket idrott, de ska till simhallen på torsdag, och till ishallen på fredag, plus då den vanliga gympan. :-) Freja simmar ju nu 200 m, och nu i andra klass ska det kollas vilka som kan simma 25 meter. Jag är såååå glad att vi karvat in till stan och simskolan nu varje vecka i alla dessa terminer! Fasen vad dyrt det blev, huuu, det måste ha kostat oss minst 3000 kr, men helt klart VÄRT varenda krona och alla tidiga söndagsmorgnar! :-) Nu är det Tuvas tur, hennes Simlekis (hette Baddaren då Freja började) börjar om några veckor. Som hon längtat efter detta!

Imorgon ska Freja, Magnus och farfar till Kreativum i Karlshamn. Jag och Tuva ska vara hemma och mysa. Tror jag ska ta fram mina längdskidor och spåra upp ett skidspår på vår tomt och lite på vår allmäning. Så kan Tuva och jag åka vårt eget "Vasalopp". ;-)

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar