tisdag 29 mars 2011

Ska man eller ska man inte...

följa olika bloggar, spciellt sk "cancerbloggar"...? Det är egentligen nyttig, för ens liv får ett visst perspektiv. Men det ÄR jobbigt att läsa om dessa människoöden...

Nu har ännu en cancertjej slutat sina dagar... Linda med aggresiv inflammatorisk bröstcancer som jag skrev om för kanske ett halvår sedan, somnade idag in och flög till änglarna. http://lindaskriver.blogspot.com/

Usch, man blir så berörd då hon var i ungefär samma stadie i livet som jag själv. Det är så orättvis att inte hon ska få vara med och öppna paketen med vårkläder till barnen som hon skrev om att hon hade beställt här om dagen. Att inte hon ska få uppleva den riktig våren, som hon längtade så efter och har skrivit så mycket om, att hon inte ska få vara med på sin store sons skolavslutning som hon såg så mycket fram emot.

Jag skulle egentligen idag skrivit om gårdagens "skräck-magsjuke-dygn" själv här hemma med barnen och med Magnus iväg på jobbresa. Men just idag känns det inte bekvämt att göra detta. Jag sitter ändå här livs levande i vårt mysiga vardagsrum i min mjuka soffa, med täcket om mig, barnen sover lugnt i sina rum och jag är inte dödligt sjuk!

Givetvis ska man kunna beklaga sig i sitt vanliga "svensson-liv", och bara för att det finns cancer, krig och elände i världen  måste man få känna sig sjuk och ynklig av en förkylning eller magsjuka, men just idag känner jag inte för att skriva något mer om detta.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar