söndag 6 mars 2011

Första lediga vårdagarna

Har varit lite låg senaste veckorna. Gillar vintern och vintersporter, men nu sista veckorna har jag känt att nu får det vara noooog! ;-) När dessutom ens bästa kompisar (Frejas bästa kompis) åkte till Gran Canaria kände jag att, jag e r k ä n n e r, jag är avis... Det har varit en lång vinter... ;-) Har gått så långt så jag har tittat på greklandsresor (ljuvliga Kreta) i maj, men neeej, inte i år. Pengar till det saknas tyvärrr. ;-) Jag har en ekonomisk man (kanske tur det!). Mina sjukskrivningsomgångar har ätit rejält på våra besparingar.

Men idag (igår) kom den där första vårhelgen, den man liksom bara väntar på, och med ens känns allt så mycket bättre! Solen har skinit från en klarblå himmel. Barnen har lekt ute utan överdragsbyxor. Jag satt en stund på altanen i dörren till uterummet och läste tidning. Åååå så skönt! När Magnus handlade messade jag honom och bad att han skulle köpa hem så att vi kunde grilla idag. Mmmm, så gott det var! Och det luktade ju så gott, det är ju halva nöjet med grillning!

Freja har haft sin gamla kompis från öppna förskolan här idag (de har suttit som halvårsgamla bebisar på öppna förskolan och lekt med bitleksaker tillsammans!). Det är så roligt att de fortfarande leker och har kul. Idag har de lekt melodifestival och klätt ut sig. De har även suttit på altanen och fikat lunch, varma mackor från smörgåsgrillen. Jag lägger dem varma i ett kaffefilter och så är det bara att mumsa. Till drack de varm saft.

När Tuva kom hem från simskolan ville så klart hon också leka. Hon ringde sin dagiskompis Emmie. Emmie kom hit och så lekte de här ett tag, men de hann även med en vända till Emmie och leka där. De fikade i solen på altanen här hos oss.

Igår var Freja på sin första gymnastiktävling. Det var en klubbtävling, som är lite som en "övning" inför kommande tävlingar. De tävlar inom klubben i "tvärlag" (i alla lag var barn från alla trupper 1,2 3). Freja var så nöjd och glad, hennes lag kom på andra plats! Magnus och morfar var och tittade på henne. Jag var hemma med Tuva. Hon skulle på 6-årskalas till grannflickan Alicia.

Freja är så duktig på att göra både volter och annat inom sin älskade gympa. Hon gör bla jättefina handstående med nedrullning (en slags stående kullerbyttor). Men nu gjorde hon bara de vanligaste sakerna, tex ljushopp, kullerbyttor och hjulningar. Men vi vet ju att vår älskade Freja är en sån tjej som bara gör sådant som hon är extremt säker på, speciellt då det är tävling, och tävlingsnerverna ger sig till känna, kan jag tänka mig. ;-) Det är hennes personlighet. Vi får väl se om hon vågar göra något av detta på tävlingen i Grimslöv, som hon ska på i maj. ;-)

Nu ser jag djursjukhuset med Freja. Tuva i badet. Ha en bra vecka som följer! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar