söndag 8 januari 2012

Så minns jag 2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Ja faktiskt så åkte jag skidor (slalom) med barnen för första gången! Jag åkte ner med Tuva framför mig, något jag aldrig trodde jag skule få göra i livet. :-)

2. Höll du några av dina nyårslöften: Brukar inte ha sådana.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Inga nära vänner faktiskt. Men en go jobbarkompis från gamla jobbet blev mamma nu i dec. Grattis Josefina!

4. Dog någon som stod dig nära?: Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?: Inget... Men mobilen trodde jag var i Norge när vi var på skidresan i Stöten! ;-)

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?: -

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?: Inga speciella datum så… Mer händelser faktiskt; fiske på Tjurkö mitt emot Kungsholmsfort, Liseberg med familjen och den glädje jag såg hos barnen då, Diggiloo-konserten i Brunnsparken.

8. Vad var din största framgång 2011?: När en arbetskamrat vill ha ens hjälp med läroplans-jobb. Inget stort sådant, men vi reviderade våra dokumenattionspärmar nu i dec. Kanske inte största framgången så, men kul att sitta och greja med sånt (om tid finnes, vilket det dessvärre ofta är ont om...).

9. Största misstaget?: -

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: Mycolpasma-lunginflammation nu i höstas…

11. Bästa köpet?: Vår Volvo V70 som vi köpte i början på dec. Men även matsalsbordet till vardagsrummet hittat på blocket för 1000 kr.

12. Vad spenderade du mest pengar på?: Husrenovering, kläder, inredning. I den ordningen… (Ja och bilen så klart…)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: Många saker, tex att det går bra för Freja i skolan. Det var inget att klaga på alls på när vi var på utvecklingssamtal nu i nov.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?: Sunrise Avenue med Hollywood Hills och Takida med You Lern.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Sådär… Jobbfronten har inte varit lika självklar…

16. Vad önskar du att du gjort mer?: Motionerat-promenerat

17. Vad önskar du att du gjort mindre?: Ätit godis. ;-)

18. Hur tillbringade du julen?: I hyrd stuga i Stöten/Sälen med Magnus, barnen och svärföräldrarna. Ett fint minne.

19. Blev du kär i år?: Bli småkär i Magnus till som tätt! Han är så duktig i allt han gör!

20. Favoritprogram på TV?: Barn till varje pris, Drömmen om ett barn, SOS-Västkust och liknande program, Dobididoo. Gillar dokumentärer!

21. Bästa boken du läste i år?: Jag vägrar dö nyfiken av Babben Larsson, Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer

22. Största musikaliska upptäckten?: Sofia Karlsson, sjuner mest visor, bla Briggen Blue Bird of Hull

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Bidrag till ett stort familjetält, som vi dock aldrig köpte… ;-)

25. Något du önskade dig men inte fick?: Finns väl mycket… ;-)

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?: Var hemma och firade med familjen.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Ett riktigt FAST jobb!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011: Less is more? ;-)

29.Vad fick dig att må bra?: Min familj så klart! Jobbet.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?: -

31.Vem saknar du?: Kompisar från tiden i stan. Mamma och pappa som jag inte träffar så himla ofta.

32. De bästa nya människorna du träffade?: En person som kom tillbaka till jobbet efter en lång sjukskrivning. En människa med ett så fint omtänksamt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar