söndag 18 september 2011

Så var helgen slutt!

Tuva nyss hemkommen från discot.


Freja innan hon skulle på sitt sena disco.


I fredags var det dags för första skoldiscot för terminen. Numera är även förskoleklasserna medbjudna. När Freja gick i "nollan" var de inte medbjudna, då var det ett disco för ettan till trean och ett för fyran till sexan tror jag. Nu är det nollan till tvåan, och trean till femman... Så Tuva var på disco mellan halv sex och halv åtta, och Freja var på det sena discot, mellan kvart i åtta och tio!

Snacka om att det var två nervösa tjejer här hemma innan discot. Tuva för att det var första discot överhuvudtaget, men där var det nog mest uppspelthet och pirrighet. Freja var allt lite nervös att för första gången gå på "stordiscot". Men allt gick så bra, de hade haft så roligt! Tuva hade dansat med Anton från dagistiden, de går ju inte i samma klass, men de leker endel på skolgården ändå. :-) Tuva sov när Freja kom hem kvart över tio. ;-)

I lördags var Tuva på första simskolan för terminen. Man ser alltid lite kända ansikten där, det är ju många Karlskrona-bor som har barnen i simskola. :-) Jag blev lite besviken, det var alldeles för få simlärare, de ansvariga ursäktade sig faktiskt för det och sa att det hade blivit ett missförstånd och att det skulle bli bättre nästa gång. Det hoppas jag verkligen!

När vi kom hem från simskolan gjorde jag rent i poolen, vi hade tömt den under natten. Blä, vilket "skitgöra", men det måste ju göras. Och Magnus var fullt sysselsatt med att måla uterummet. Oj, vad mycket det bär med sig när man "bara" ska måla väggar och byta tak! ;-) Det ena bär med sig det andra i en aldrig sinande ström... Nu ligger poolen på tork i uterummet, snart ska den packas in för vintern. I år måste jag säga att vi har badat lite i poolen! Men sommaren har ju inte heller varit den bästa...

Idag söndag har Freja och Sanna varit bollkalle/ar i seriefinalsmatchen för det damlag som Nette spelar i. Hennes lag vann hela serien! Matchen började i helt ok väder, men under mer än halva matchen fullkomligt hällregnade det! Det var två blöta tjejer jag hämtade efter matchen. ;-)

Nu är det snart måndag, ny vecka, nya pusselbitar att få ihop i livspusslet av hämtningar, lämningar, skjutsning till träningar och sist men inte minst, att göra ett bra jobb på sitt arbete! :-) 

Må väl, en fin vecka önskar jag er alla! :-)

1 kommentar:

  1. Var 2 nöjda tjejer vi fick hem:-) Ellen vann mega stor godis påse inkl freesbee;-) Emmie vann en påse Pim Pim, räckte för henne. Jag vann mamma sa hon o log brett!!;-) Ack sååå trött Ellen var, inte van att vara uppe till 22..

    Kram

    SvaraRadera