lördag 3 september 2011

Nytt uterumstak

Idag kom svärfar Bengt ut och hjälpte oss bli färdiga med uterummet. Imorgon ska de lägga nytt tak. Det blir inget avancerat utan ett vanligt plaststak. Jag hoppas vi kommer att använda uterummet mer då det nu är en behaglig färg därinne, och också ett tak som inte läcker. Jag gissar att man kommer att kunna sitta där inne under soliga men blåsiga oktoberdagar, liksom under tidiga vårdagar. Ha ha, det gäller ju nu att vi bara inte har det som förråd (som det litegrann faktiskt har varit nu) för då kan vi ju inte sitta där ändå! ;-)

Freja har lekt med Sanna hela dagen. Det är helt fantastiskt ändå vad de leker fint! De är såna goda goda vänner och behöver inte säga så mycket så förstår de varandra. Och vad de LEKER, de verkligen leker. Det är underbart så länge de kan det. Barn av i dag blir stora så fort ändå. Tjejerna har fångat tre baddor och haft dem i en stor hink med lite fuktig jord och gräs mm. De släppte dem nu i kväll. Barnen hade platshandskar på händerna då de höll i dem, då paddor kan vara giftiga.

Freja följde med Sanna med familj till stan efter lunch. Hon plockade med sig en hundralapp från sin spargris för att ev köpa något, men hon kom bara hem med lördagsgodiset som hon hade köpt på Maxi. Duktig tjeja som inte handlade något! ;-) Tuva däremot gav upp ett ramaskri när hon hörde att Freja skulle med Sanna till stan. Hon och jag åkte till Amiralens köpcentrum och så fick hon handla en leksak och sitt lördagsgodis där. Hon tog också pengar från spargrisen till det. Hon köpte fem plasthästar för 99 kr på Rusta.

Rusta köpte jag tre spel. Det är så roligt med sällskapsspel och Freja gillar att spela spel. Bra att ta fram om man får någon VAB-dag under hösten. ;-) De hade ett erbjudande på tre spel för 100 kr. Det var enkla kortspel av kända spel. Jag köpte Monopol och Cluedo och ett annat spel som var helt nytt för mig. Cluedo bara älskade jag i tio-årsåldern! Jag minns att jag och min kompis Karolina spelade mycket spel en period. Det som var bra var att det var "små" spel som inte tar så mycket plats. Men ändå verkade det som att de fått med kontentan av spelen, ex spänningen i Cluedo.

Inne på Jysk hade de rea (som vanligt typ!). Jag köpte faktiskt en "vaxad" tygduk i rött med lite "sjuttiotalsmönster" och en i vitt som ser ut som linne. Den röda duken ligger nu på matsalsbordet. Den vita använder vi till fest tror jag. Det blev så fint!

Tuva har hunnit ha Emmie här på lek en liten stund också. De lekte mest med Barbie. Dessa Barbietjejer! ;-) Vi får väl se nu om det blir mest lek här hos oss framöver, då jag tror att en hel del av Tuvas kompisar har djur...

Tack å hej leverpastej!

1 kommentar:

  1. Kanon med sånt plast tak, vi har ju sånt på altanen. Blir ljust och fräscht!!!

    Förkyld i dag, ont i halsen. Få tyvärr hoppa över zumban:-( Hoppas du må bättre??!

    Kram
    Jen

    SvaraRadera