lördag 10 september 2011

Rosa rum och mina nya vinterstövlar.

Det bidde en allt i ett bild på mina nya skor jag köpte i fredags och, tadà, även Tuvas rosa rum kom med! ;-) Och Tuva så klart, hon trampar omkring i mina nya vinterstövlar. ;-)

Jag har bestämt mig för att sluta köpa i alla fall vinterskor till mig själv på "billighets-skoaffärer" som tex SkoPunkten. De håller ju så låg kavlitét! Jag köpte vinterskor till både mig och Freja där förra hösten. De höll precis över vintern, Frejas fick vi faktiskt lämna tillbaka i feb, och fick ett par andra istället. Dessa skor görs bannemig för att bara hålla en säsong. Slit och släng, slit och släng!

Detta är inte i längden hållbart för vår vackra planet Tellus. Sopberget växer!

Jag hittade nu på skoaffäen Skofynd i Lyckeby att par sååå fina Kavat-stövlar - för vuxna! :-) De hade även en låg jäkligt snygg känga från Kavat. De stövlar jag köpte var i brunt skinn med härligt lurvigt foder och med hållbar gummisula. De var liksom lite "fulsnygga" - heelt i min smak!

Det stod på lappen på skorna att de var tillverkade med minsta möjliga miljöpåverkan och de "vädjade" till konsumenterna att tänka på att i största möjliga mån laga trasiga skor, och att när skorna väl var uttjänta, lämna dem till sopsortering.

Jag kommer nog fortsättningsvis att köpa festskor och endel sommarskor på SkoPunkten till mig själv. Även barnen kommer ev att fortsättningsvis få SkoPunkten-skor då de växer ur skor så snabbt. De är också så "modemedvetna" att de vill ha det modernaste varje säsong.

Den rosa färgen på fondväggen i Tuvas rum gör sig inte rättvisa på foton, men det blev sååå snyggt, och snyggare lär det bli när vi får in det nya skrivbordet och loftsängen. :-)

Den säng hon har nu är ju ursöt, hon har haft den sedan hon var två år. Tyvärr har våra barn mycket små rum, så loftsäng är egentligen det enda möjliga i rummen. Tuva vill ha skrivbord, förvaring och sitt Barbiehus, det kräver en loftsäng.



Må väl!

1 kommentar:

  1. Med det jobbet du har och ni är ute mkt så gör du rätt i köpa riktiga vinter stövlar;-)

    Nöjd Tuva ser ut med dina stövlar, ha ha!!

    Trevlig sön kväll.
    Kram Jen

    SvaraRadera