lördag 1 oktober 2011

Som "traditionen" bjuder...

"omdesignar" jag nu bloggen i ROSA, oktober månad till ära! ;-) Ska för Blekinge Bröstcancerförening (Victoriaföreningen) stå och sälja rosabandet-grejer på fredag utanför City Gross (7 okt). Kom dit och köp av mig vet jag! Där finns många olika produkter, inte bara det "vanliga " rosa bandet.

Annars vad nytt... Jag sover lite dåligt så jag är hemskt trött. Men jag hyser gott hopp om att det framöver ska lösa sig.

Jag trivs toppenbra på "nygamla" jobbet. Men tyvärr lite tufft med lönerna från gamla och nya jobbet, som inte "går ihop" sig riktigt, har gått två månader nu med grymt lite pengar. Allt kommer i efterhand liksom. Väntar dessutom på beslut från a-kassan. jag var ju arbetslös två veckor i aug, dessa pengar har jag inte fått ännu! :-( Men nästa månad bör det ordna upp sig. ;-)

Barnens skolfoton har kommit. Å, våra barn blev så fina! Oj oj oj, Tuva har plötsligt blivit så himla stor! ;-) Tyvärr gillade jag inte bakgrunden på Tuvas kort. Den var suddig som en fylla. Vi köpte inte de stora korten i år utan de lite mindre. Då blev inte "fyllan" så påtaglig. ;-)

Imorgon åker Magnus och jag till Ikea. Vi ska bla handla det sista för att iordninställa Tuvas rum, tex matta. Hon fyller ju sex år den 24 oktober. Skulle köpt skrivbord på Ikea, men hittade ett jättefint på Jysk faktiskt.

Må väl! :-)


2 kommentarer:

  1. Om jag få säga så är din blogg mer aprikos än rosa, kanske bara är nån inställning;-)!

    Fina kort, Tuva hade lite hår tofs fram men stör ju inte. Freja blev fin!!
    Vi tog bara stort foto på Vira, hennes första dagis foto ju;-) De stora fick kompis korten, ska byta med vänner;-) De som har, förra året hade inte många i Ellens klass:-( synd!!

    Trevlig söndag!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, hej!
    Härligt rosa blogg i en rosa tid som förhoppningsvis drar in massor med pengar till bröstcancerföreningen och forskning.
    Hoppas du säljer mycket på citygross.
    Kramar till dig från...Anette

    SvaraRadera