lördag 25 september 2010

Lite bilder och text

Röstningen förra helgen i vår lilla by ägde rum i Frejas skola. Man gick in genom entren till hennes kapprum och sedan in matsalen där man röstade, och ut genom en annan dörr. Allt gick mycket snabbt och smidigt. När vi kom ut frågade Tuva om jag inte skulle rösta också! ;-) Jag blev som vanligt mycket nostalgisk, sist vi röstade tultade Tuva 11 månader runt där inne i vallokalen. Jag minns att vi sa till Freja att detta KUNDE vara entren det kapprum hon skulle få när hon bröjade ettan! Och det blev det ju!

Jag tror allt att Tuva längar efter att börja på skolan. Det gäller bara att förbereda henne på att Freja INTE kommer att vara där (Freja börjar i en annan skola i trean). Jag minns att Tuva längade som 17 efter att börja på storbarns avd på dagis, för där gick ju Freja. Men hon blev sååå besviken när hon började där och insåg att Freja inte gick där. (Hon hade ju börjat skolan då!).

Föreningens dag. Sanna och Freja äter mina goooda våfflor! ;-)


Tuva inne i ambulansen man fick titta på. Föreningens dag.



1 kommentar:

  1. Fyy vad TRIST att tjejerna hinenr sluta på kyrkskolan innan dem små börjar:-(

    Men jag få iaf glädjas åt att Emmie är dagis barn än då Elvira börjar;-) Känns bra, tror nämnligen att Emmie klarar sig galant UTAN Ellen på "lekis". Hon är tuff den lilla;-)
    Lika med Tuva ju!!

    Kram jenny

    SvaraRadera