lördag 25 september 2010

Föreningens dag

Nu är man legitim "föreningsförälder". ;-) Idag har jag stått och gräddat och sålt våfflor på föreningens dag. Freja har ju bara varit med i fotbollsklubben i ca tre veckor, men reda på andra matchen kom det fram en mamma och frågade om jag kunde tänka mig att ställa upp på föreningens dag. Freja följde med för hon visste att kompisen Sanna skulle dit. De har roat sig där med hoppborg och allmänt spring och lek. De fick med en liten slant att köpa för.

Magnus och Tuva uträttade massa ärenden, bla nytt dammsugarmunnstycke, ny vedkorg och Tuvas belöningspresent för att hon är såååå duktig på att somna och sova i sin säng i sitt rum. Tuva är en kämpe, hon slutade ju med napp i somras, och nu sedan 6 veckor sover hon i egen säng och eget rum. Allt på en gång! :-) Som belöningspresent valde hon en liten Fifi och blomsterfröna-docka (en slags liten trasdocka) och sjörövar-figurerna till sitt Pippi-hus.

Magnus och Tuva kom bort till föreningens dag sedan och då fick Tuva våffla och hoppa hoppborg. Det stod även en ambulans där som man fick titta i, och den var Tuva nyfiken på.

Nu i eftermiddag var jag såååå trött så jag sov en stund mellan halv fem och halv sex. Det hör verkligen till ovanligheterna. Magnus och jag har även frostat av frysarna i köket. De är sk självavfrostande, men ibland måste man i alla fall göra det. Efter tacomiddagen kom Nette och Simon och barnen hit en stund på kaffe. Nette hade med en äppelkaka och Magnus bjöd Simon på en konjak.

Avslutar med en skön Tuva kommentar från i torsdags. Tuva är ju stora tjejen nu som är med i femårsgruppen på dagis. Vi satt och pratade om vem från femårsgruppen som var med på gympan på skolan den dagen. När hon kom till en av killarna sa hon: han var sjuk.... (tänker så det knakar) han hade... ögoninfluensa!!

Må väl! :-)

5 kommentarer:

  1. Det kan ju vara värt att spara för din bok att strax efter att Magnus och Tuva varit inne i butiken sålde vi den.
    En stor förändring i allas liv när mormor o morfar någon gång på det nya året lämnar Prylar och Presenter.

    SvaraRadera
  2. Va!!! Har ni skrivit papper nu!!! :-) Grattis, eller vad man nu ska säga! :-)

    SvaraRadera
  3. Förresnetn pappa, nu har jag löst problemet med att kunna lämna kommentarar och vara "anonym". Nu behöver man inte ha ett registrerat Blogger-konto. :-) Ja de flesta, tex Jenny och Åsa, skriver ju ändå under med sitt namn. Tack! :-)

    Det var en enda liten grej jag glömt att markera i inställningarna som gjorde att det inte gick att lämna kommentarer!

    SvaraRadera
  4. Oj oj vilken dag ni haft;-) Jag är faktiskt glad att Ellen INTE vill spela boll, pga allting runt omkring som förälder. Vi har EJ den tiden just nu som småbarns föräldrar!!
    Men HADE Ellen velat spela så hade vi ju spåklart ställt upp;-)

    Ha en mysig måndag!!
    Kram Jenny

    Ps hälsa mamma & pappa o gratta OM dem sålt affären;-) Ds

    SvaraRadera
  5. Jo fast jag tycker det ÄR själva föräldaraskapet, att skjutsa hit och dit, vara med på ett hörn här och ett hörn där typ. ;-)

    Tror också att det är mindre "risk" att de hamnar i fel sällskap mm, om de har något de brinner för, och är med i någon förening som gör mkt grejer ihop mm.

    Den tjejen jag stod och gräddade våflor med hade en bebis på fem månader. Ja, inte med sig så klart! ;-)

    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera