tisdag 14 september 2010

Sjukhusmiljö


Igår hade Tuva en heldag hos farmor och farfar. Hon har länge sagt att hon gärna skulle vilja vara själv hos farmor och farfar. När jag hämtade henne var det mängder med gosedjur och spel från när Magnus och hans syrra var små, framtagna. Tuva och farmor hade bakat sockerkaka som de bjöd mig på. Jag hittade dem nere vid vattnet där de metade aborre. Tuva var eld och lågor för hon hade fått napp flera gånger!

Jag hade tid för min årliga mammografi igår em. Alltid lika nervöst, miljön där gör mig aningens påmind om när jag gjorde den mammografi som upptäckte mina cancerknölar... Då blev jag direkt efter mammografin skickad på biopsi (pust, de stack i alla sex knölarna)... Fortfarande efter tre år, när jag sitter och väntar på svaren från mammografobilderna, går tankarna alltid lite kors och tvärs. Den här gången var det dock lugnade besked! :-)

I eftermiddags gjorde Tuva en helskön grej! När Freja och Magnus satt med läxan vid köksbordet, och jag åt dagens middag uppvärmd, kom Tuva in i köket med utklädningskläder på, och ETT "låtsasbröst" innanför klänningen! Ha ha, det är så hennes mamma ser ut!!! ;-)

Må väl! :-)

1 kommentar:

  1. Hahaha! Tuva är ju hel skön! Barn tar ju allt så naturligt och vi vuxna har nog ett & annat att lära av dem.

    SvaraRadera