söndag 8 augusti 2010

"80" års fest!

Igår lördag var vi på Gunnel och Anders jättetrevliga 40+40 årsfest i Lösens bygdegård. Den började kl tre och barnen var medbjudna, till deras stora glädje. Tuva hade önskemål om att ha på sig klänningen med "lockarna". Jag listade snabbt ut att hon menade sin rosa trikå-volangklänning. ;-)

Vi började med lite gott bål, och på det blev det en tipsrunda med frågor om Anders och Gunnel. Vi delades upp i lag och alla lag fick ett kuvert med uppgifter att lösas under kvällen. I kuvertet låg även ett kuvert som var personligt med en "uppgift" i. På tipsrundan fick vi tex veta att Gunnel har gått i samma klass som Isabella Scorupco på gymnasiet och att Andres första jobb var på Ica Nättran. ;-)

Det var god mat och mycket sång och skratt. Jag var chaufför, så jag var nykter, men det var sååå himla trevligt ändå. Mitt lag vann hela tävlingen, så det var lite kul faktiskt!

Min personliga uppgift var att ta reda på var en festdeltagarna jobbade och vad hon körde för bil. Vad hon jobbade kunde jag ju lätt och "naturligt" fråga henne, men vad hon körde för bil, fick jag inte in på ett "bra" sätt i samtalet, så jag frågade hennes man "du, vad kör din fru för bil?". ;-)

En av tjejerna ställde sig upp och sa att nu ställer vi oss alla på stolarna och sjunger för Anders. Det var också ett "uppdrag". Jag tänkte då att det var konstigt att vi inte sjöng för Gunnel, men tänkte att vi tar väl det sen då. ;-)

Freja tappade sin tolfte tand på festen, så på natten kom tandfén hit. Hon tappar alltid sina tänder i par! Det kanske man gör, jag vet inte. Hon tappade nämligen sin elvfte i söndags när vi kom till farmor och farfar i stugan. Det var övre "dracula-tänderna" hon tappade nu.

Nio och en halv timme gick fort! :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar