söndag 24 mars 2013

Nej men, heeeeej på dig!

Nu skriver jag, mer än ett år efter senaste inlägget.

Jag vet inte om jag kommer att skriva här frekvent, men kul att ha och att kunna skriva ner det man känner för, av vardagsanekdoter och större händelser.

Satt här för leden och grejade med barnens album. Tittade på bilder från den tiden jag så att säga bloggade, både på denna blogg och på den gamla som hette (heter) Dagens Vanligheter. Jag mindes många händelser speciellt (exempelvis Frejas sjuårskalas, Tuvas gräsliga vattkoppor, men även endel helt vanliga vardagsuppdateringar) och kopierade upp just de blogg-anteckningarna och satte in i barnens album! :-)

Tänkte fortsätta i den andan litegrann, uppdaterar då jag känner för det helt enkelt. Det som är förändrar är att jag nog kommer att ha mindre bilder på barnen och mer på det vi gör, har gjort. Jag ska förklara hur jag menar, jo, barnen har inte bett om att få vara med på bloggen. Gör vi något kul och jag tar en bild kommer jag att fråga dem om det är ok att jag lägger den på bloggen. Annars blir det som här nedan, kanske mer bilder på resultatet av vad vi har gjort, så att säga! :-) Barnen är så stora nu så de har egna viljor, och det är roligare att se bilder på söta 3-4 åringar (sist jag bloggade frekvent) än nu, när de är vresiga 7-11 åringar. ;-) De bilderna sparar vi till familjealbumen!

Idag har vi tråksöndag. Snöbyarna avlöser varandra (lite sol däremellan), Freja har Ellen här, Tuva bygger bostättningar för Barbie i soffan. Magnus väntar på taxin som ska ta honom till tågstationen, han ska till Bryssel...

Snart är det påsk. Jag har legat i feber hela veckan som gått men var så pass frisk i fredags att jag faktiskt "påskade till det" lite här hemma. Det är så roligt att plocka fram barnens alster från "dagistiden" till jul och påsk tycker jag.


Bild: Nähä... Dags att städa ur kylskåpen. Snart är Magnus hemma med veckohandlingen. Sen måste jag ut på prommis. 'Påskade' litegrann hemmavid igår. Denna söta duk gjorde Tuvisen när hon gick på förskolan. <3


Må väl!

2 kommentarer:

  1. Kul få läsa din blogg igen:-)!!
    Kram //Jenny

    SvaraRadera
  2. Tycker absolut att du ska skriva när andan faller på. När du blir 65 kan det vara väldigt kul att minnas tillbaka i tiden.
    Vi har "bara" fotoalbumen och mina jobbalmanackor som visar kryptiska saker. Då måste man sätta sig ned och tänka efter. Har också sparat alla reseräkningar som också visar lite av vad som hänt och man får tänka fram vad som hände.

    SvaraRadera